FitTest

Stap:

1
2
3
4
5
6

Stap 1 - Balans

Wanneer je loopt of rent, sta je op beplaade moment even kort op één been. Je evenwicht verliezen kan dan vervelende klachten tot gevolg hebben. een goede balans is daarom zeer belnagrijk. Het voorkomt blezures als verrekking, scheurtjes of zelfs breuken bij het sporten.

De Test

Ga op je been staan, terwijl je het rechterbeen van de grond en naar achteren brengt.
Breng je rechterhand omhoog alsof je een eed gaat afleggen, houd je linkerarm langs je lichaam zonder het aan te raken
Houd je linkerknie lichtjes gebogen. Buig vervolgens vanuit je heup naar voren en probeer met je rechterhand je linkervoet te raken.
Ga terug naar de beginhouding en herhaal de oefening.

Tel hoe vaak je dit kunt doen zonder dat je de balans verliest en doe de oefening vervolgens op je rechterbeen, waarbij je met je linkerhand je voet aanraakt.

Uw score

 5 keer of minder
 6 tot 15 keer
 meer dan 15 keer


Vind je de oefening lastig, bouw deze dan langzaam op. Probeer eerst 30 seconden op één been te staan en vervolgens 30 seconden op de andere. Oefen dit elke dag. Wanneer het gemakkelijker wordt, ga je verder met het aanraken van je knie en vervolgens met het aanraken van je voet.

Bron: Weightwatchers